Adatkezelési tájékoztató

Adatkezelési tájékoztató röviden, tömören

Csak a törvényeknek, rendszabályoknak megfelelően gyűjtünk és
kezelünk személyes adatokat
Mindent megteszünk az adatok biztonságos tárolása érdekében.
Személyes adatokat harmadik fél számára kizárólag
hozzájárulással adunk át.
Bárkinek felvilágosítást adunk a róla tárolt adatokról írásbeli
kérés esetén: [email protected]
A személyes adatok törlését, illetve módosítását ezen a címen lehet
kérni: [email protected]
Bevezetés
HANNAPRINTES Kft. 4225 Debrecen, Kútvölgyi utca 34. (09-09-
030896 Debreceni Törvényszék Cégbírósága) (a továbbiakban:
Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő tájékoztatónak.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
szóló 2011. évi CXII. törvény kimondja, hogy az érintettel (jelen
esetben a webshop/ weblap/ használóval, a továbbiakban:
felhasználó) az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az
adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező.
Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és
részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos
minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és
jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra
jogosult személyéről, valamint az adatkezelés időtartamáról.
Tájékoztatni kell az érintettet az Info tv. 5. § (1) bekezdése alapján
arról is, hogy személyes adat akkor kezelhető, ha
a. azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban
meghatározott körben, különleges adatnak vagy bűnügyi
személyes adatnak nem minősülő adat esetén – helyi
önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli,
b. az adatkezelő törvényben meghatározott feladatainak
ellátásához feltétlenül szükséges és az érintett a személyes
adatok kezeléséhez kifejezetten hozzájárult,
c. az a) pontban meghatározottak hiányában az az érintett vagy
más személy létfontosságú érdekeinek védelméhez, valamint
a személyek életét, testi épségét vagy javait fenyegető
közvetlen veszély elhárításához vagy megelőzéséhez
szükséges és azzal arányos, vagy
d. az a) pontban meghatározottak hiányában a személyes
adatot az érintett kifejezetten nyilvánosságra hozta és az az
adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges és azzal
arányos.
A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel
kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.
Jelen adatkezelési tájékoztató az alábbi weboldalak adatkezelését
szabályozza:
https://www.szabvanytabla.hu
https://www.dohanyozni-tilos.hu;
https://www.tilosadohanyzas.hu
A tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek
hatályba. A tájékoztató egyes részei mögött megjelenítettük a
jogszabályi hivatkozást is.
Fogalom meghatározások (AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A
TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a
95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi
rendelet) 4. cikk)

  1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes

    személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ;

    azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy

    közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név,

    szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes

    személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális

    vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező

    alapján azonosítható;
  2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon

    automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely

    művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés,

    rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás,

    lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés

    vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján,

    összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve

    megsemmisítés;
  3. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok

    megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
  4. „profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének

    bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat

    valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes

    jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez,

    gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes

    preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz,

    viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó

    jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;
  5. „álnevesítés”: a személyes adatok olyan módon történő kezelése,

    amelynek következtében további információk felhasználása nélkül

    többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely

    konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve hogy az ilyen

    további információt külön tárolják, és technikai és szervezési

    intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy

    azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot

    nem lehet kapcsolni;
  6. „nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon –

    centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi

    szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott

    ismérvek alapján hozzáférhető;
  7. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi

    szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes

    adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal

    együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az

    uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az

    adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós

    vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
  8. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy,

    közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az

    adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
  9. „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv,

    ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a

    személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.

    Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében

    az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá

    személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett

    adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen

    az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi

    szabályoknak;
  10. „harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi

    szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az

    érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a

    személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen

    irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást

    kaptak;
  11. „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes,

    konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű

    kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést

    félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy

    beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
  12. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a

    továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok

    véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését,

    megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való

    jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
  13. „genetikai adat”: egy természetes személy örökölt vagy szerzett

    genetikai jellemzőire vonatkozó minden olyan személyes adat,

    amely az adott személy fiziológiájára vagy egészségi állapotára

    vonatkozó egyedi információt hordoz, és amely elsősorban az

    említett természetes személyből vett biológiai minta elemzéséből

    ered;
  14. „biometrikus adat”: egy természetes személy testi, fiziológiai

    vagy viselkedési jellemzőire vonatkozó minden olyan sajátos

    technikai eljárásokkal nyert személyes adat, amely lehetővé teszi

    vagy megerősíti a természetes személy egyedi azonosítását, ilyen

    például az arckép vagy a daktiloszkópiai adat;
  15. „egészségügyi adat”: egy természetes személy testi vagy

    pszichikai egészségi állapotára vonatkozó személyes adat, ideértve

    a természetes személy számára nyújtott egészségügyi

    szolgáltatásokra vonatkozó olyan adatot is, amely információt

    hordoz a természetes személy egészségi állapotáról;
  16. „tevékenységi központ”: a) az egynél több tagállamban

    tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő esetében az Unión

    belüli központi ügyvitelének helye, ha azonban a személyes adatok

    kezelésének céljaira és eszközeire vonatkozó döntéseket az

    adatkezelő egy Unión belüli másik tevékenységi helyén hozzák, és

    az utóbbi tevékenységi hely rendelkezik hatáskörrel az említett

    döntések végrehajtatására, az említett döntéseket meghozó

    tevékenységi helyet kell tevékenységi központnak tekinteni; b) az

    egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező

    adatfeldolgozó esetében az Unión belüli központi ügyvitelének

    helye, vagy ha az adatfeldolgozó az Unióban nem rendelkezik

    központi ügyviteli hellyel, akkor az adatfeldolgozónak az az Unión

    belüli tevékenységi helye, ahol az adatfeldolgozó tevékenységi

    helyén folytatott tevékenységekkel összefüggésben végzett fő

    adatkezelési tevékenységek zajlanak, amennyiben az

    adatfeldolgozóra e rendelet szerint meghatározott kötelezettségek

    vonatkoznak;
  17. „képviselő”: az az Unióban tevékenységi hellyel, illetve

    lakóhellyel rendelkező és az adatkezelő vagy adatfeldolgozó által a
  18. cikk alapján írásban megjelölt természetes vagy jogi személy,

    aki, illetve amely az adatkezelőt vagy adatfeldolgozót képviseli az

    adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra az e rendelet értelmében

    háruló kötelezettségek vonatkozásában;
  19. „vállalkozás”: gazdasági tevékenységet folytató természetes

    vagy jogi személy, függetlenül a jogi formájától, ideértve a

    rendszeres gazdasági tevékenységet folytató személyegyesítő

    társaságokat és egyesületeket is;
  20. „vállalkozáscsoport”: az ellenőrző vállalkozás és az általa

    ellenőrzött vállalkozások;
  21. „kötelező erejű vállalati szabályok”: a személyes adatok

    védelmére vonatkozó szabályzat, amelyet az Unió valamely

    tagállamának területén tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő

    vagy adatfeldolgozó egy vagy több harmadik országban a

    személyes adatoknak az ugyanazon vállalkozáscsoporton vagy

    közös gazdasági tevékenységet folytató vállalkozások ugyanazon

    csoportján belüli adatkezelő vagy adatfeldolgozó részéről történő

    továbbítása vagy ilyen továbbítások sorozata tekintetében követ;
  22. „felügyeleti hatóság”: egy tagállam által az 51. cikknek

    megfelelően létrehozott független közhatalmi szerv;
  23. „érintett felügyeleti hatóság”: az a felügyeleti hatóság, amelyet

    a személyes adatok kezelése a következő okok valamelyike alapján

    érint: a) az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó az említett

    felügyeleti hatóság tagállamának területén rendelkezik

    tevékenységi hellyel; b) az adatkezelés jelentős mértékben érinti

    vagy valószínűsíthetően jelentős mértékben érinti a felügyeleti

    hatóság tagállamában lakóhellyel rendelkező érintetteket; vagy c)

    panaszt nyújtottak be az említett felügyeleti hatósághoz;
  24. „személyes adatok határokon átnyúló adatkezelése”: a)

    személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése,

    amelyre az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel

    rendelkező adatkezelő vagy adatfeldolgozó több tagállamban

    található tevékenységi helyein folytatott tevékenységekkel

    összefüggésben kerül sor; vagy b) személyes adatoknak az

    Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az adatkezelő vagy

    az adatfeldolgozó egyetlen tevékenységi helyén folytatott

    tevékenységekkel összefüggésben kerül sor úgy, hogy egynél több

    tagállamban jelentős mértékben érint vagy valószínűsíthetően

    jelentős mértékben érint érintetteket;
  25. „releváns és megalapozott kifogás”: a döntéstervezettel

    szemben benyújtott, azzal kapcsolatos kifogás, hogy ezt a

    rendeletet megsértették-e, illetve hogy az adatkezelőre vagy az

    adatfeldolgozóra vonatkozó tervezett intézkedés összhangban vane

    a rendelettel; a kifogásban egyértelműen be kell mutatni a

    döntéstervezet által az érintettek alapvető jogaira és

    szabadságaira, valamint adott esetben a személyes adatok Unión

    belüli szabad áramlására jelentett kockázatok jelentőségét;
  26. „az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás”: az

    (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv ( 1 ) 1.

    cikke (1) bekezdésének b) pontja értelmében vett szolgáltatás;
  27. „nemzetközi szervezet”: a nemzetközi közjog hatálya alá

    tartozó szervezet vagy annak alárendelt szervei, vagy olyan egyéb

    szerv, amelyet két vagy több ország közötti megállapodás hozott

    létre vagy amely ilyen megállapodás alapján jött létre.

    Az adatkezelés jogalapja (2011. évi CXII. törvényaz

    információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5.

    §)
  28. Személyes adat akkor kezelhető, ha

    a) azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban

    meghatározott körben, különleges adatnak vagy bűnügyi személyes

    adatnak nem minősülő adat esetén – helyi önkormányzat rendelete

    közérdeken alapuló célból elrendeli,

    b) az a) pontban meghatározottak hiányában az az adatkezelő törvényben

    meghatározott feladatainak ellátásához feltétlenül szükséges és az

    érintett a személyes adatok kezeléséhez kifejezetten hozzájárult,

    c) az a) pontban meghatározottak hiányában az az érintett vagy más

    személy létfontosságú érdekeinek védelméhez, valamint a személyek

    életét, testi épségét vagy javait fenyegető közvetlen veszély elhárításához

    vagy megelőzéséhez szükséges és azzal arányos, vagy

    d) az a) pontban meghatározottak hiányában a személyes adatot az

    érintett kifejezetten nyilvánosságra hozta és az az adatkezelés céljának

    megvalósulásához szükséges és azzal arányos.

    Az adatkezelés jogszerűsége (AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS
  29. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes

    adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad

    áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános

    adatvédelmi rendelet) 6. cikk


A személyes adatok kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű,
amennyiben legalább az alábbiak egyike teljesül:
a) az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több
konkrét célból történő kezeléséhez;
b) az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az
érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az
érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges;
c) az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség
teljesítéséhez szükséges;
d) az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy
létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges;
e) az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi
jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához
szükséges;
f) az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek
érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben
elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és
szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé,
különösen, ha az érintett gyermek.
Az első albekezdés f) pontja nem alkalmazható a közhatalmi szervek által
feladataik ellátása során végzett adatkezelésre.
A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek (AZ
EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679
RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése
tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról,
valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános
adatvédelmi rendelet) 5. cikk
(1) A személyes adatok:
a) kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára
átlátható módon kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és
átláthatóság”);
b) gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen,
és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a

  1. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal

    össze nem egyeztet-hetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos

    és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további

    adatkezelés („célhoz kötöttség”);

    c) az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell,

    hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk

    („adattakarékosság”);

    d) pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden

    észszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az

    adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat

    haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék („pontosság”);

    e) tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek

    azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez

    szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig

    történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes

    adatok kezelésére a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű

    archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy

    statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az érintettek jogainak

    és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és

    szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott

    tárolhatóság”);

    f) kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy

    szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes

    adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes

    kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy

    károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas

    jelleg”).

    (2) Az adatkezelő felelős az (1) bekezdésnek való megfelelésért, továbbá

    képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).

    Rendelkezésre bocsátandó információk
  2. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

    szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) alapján meg kell határozni a

    webshop/ weblap//weboldal működésénél a következőket:

    a) az adatgyűjtés ténye,

    b) az érintettek köre,

    c) az adatgyűjtés célja,

    d) az adatkezelés időtartama,

    e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők

    személye,

    f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.
  3. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre:

    Webshopnál:

    • Megrendelő email címe

    • Megrendelő neve

    • Megrendelő számlacíme

    • Megrendelő adószáma

    • Kapcsolattartó neve

    • Megrendelő telefonszáma

    • Megrendelő szállítási címe

    Honlapnál:

    • Felhasználónév
  4. Az érintettek köre: A webshop/ weblap/-on regisztrált valamennyi

    felhasználó.
  5. Az adatgyűjtés célja:

    Webshopnál:

    Email:

    • Marketing

    • időszakos promóció

    • kedvezményadás a cél

    • elégedettség mérés a cél

    • regisztráció a cél

    • hírlevél küldése a cél

    • ügyfélkapcsolat a cél

    Megrendelő (cég) neve:

    • marketing a cél

    • időszakos promóció

    • kedvezmény adás a cél

    • elégedettség mérés a cél

    • regisztráció a cél

    • hírlevél küldése a cél

    • kötelező adatkezelés

    • ügyfélkapcsolat a cél

    Megrendelő számlacíme:

    • marketing a cél

    • időszakos promóció a cél

    • regisztráció a cél

    • hírlevél küldése a cél

    • kötelező adatkezelés a cél

    • ügyfélkapcsolat a cél

    Megrendelő adószáma:

    • marketing a cél

    • időszakos promóció a cél

    • felmérés a cél

    • kedvezményadás a cél

    • elégedettségmérés a cél

    • regisztráció a cél

    • webáruház üzemeltetés a cél

    • hírlevél küldése a cél

    • kötelező adatkezelés a cél

    • ügyfélkapcsolat a cél

    Megrendelő kapcsolattartó személyének neve:

    • Marketing a cél

    • időszakos promóció a cél

    • nyereményjáték a cél

    • felmérés a cél

    • kedvezmények a cél

    • elégedettségmérés a cél

    • regisztráció a cél

    • webáruház üzemeltetés a cél

    • hírlevél küldése a cél

    • ügyfélkapcsolat a cél

    Megrendelő telefonszáma:

    • marketing a cél

    • nyereményjáték a cél

    • felmérés a cél

    • kedvezményadás a cél

    • elégedettségmérés a cél

    • regisztráció a cél

    • hírlevél küldése a cél

    • ügyfélkapcsolat a cél

    Megrendelő szállítási címe:

    • marketing a cél

    • időszakos promóció a cél

    • ügyfélkapcsolat a cél

    • nyereményjáték a cél

    • felmérés a cél

    • kedvezményadás a cél

    • elégedettségmérés a cél

    • regisztráció a cél

    • kapcsolódó szolgáltatások a cél

    • üzemeltetés a cél

    • hírlevél küldése a cél

    Honlapnál:

    Felhasználó név:

    • webáruház üzemeltetés a cél

    • ügyfélkapcsolat a cél
  6. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A

    regisztráció törlésével azonnal. Kivéve a számviteli bizonylatok

    esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2)

    bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat.

    A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó

    számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus,

    illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható

    formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján

    visszakereshető módon megőrizni.
  7. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők

    személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai

    kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
  8. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: A

    következő adatok módosítását lehet elvégezni a weboldalakon:

    • E-mail cím

    • webáruházban Megrendelő neve

    • webáruházban Megrendelő számlacíme

    • webáruházban Megrendelő adószáma

    • webáruházban Megrendelő kapcsolattartója

    • webáruházban Megrendelő telefonszáma

    • szállítási cím

    A személyes adatok törlését, vagy módosítását az alábbi módokon

    tudja érintett kezdeményezni:

    • postai úton (4225 Debrecen, Kútvölgyi utca 34. címen),

    • e-mail útján [email protected] e-mail címen.
  9. Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5.

    § (1) bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelemi

    szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő

    szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a

    továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:

    A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon

    személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag

    elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek

    azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly

    módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő

    szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes

    adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás

    nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok

    teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak

    a szükséges mértékben és ideig.

    Az adatkezelés során igénybe vett tárelyszolgáltató (webáruház)

    adatai:

    Név: WisEU Ltd.

    Cím: Unit 22, Bulrushes Farm, Coombe Hill Road RH19 4LZ, East

    Grinstead, West Sussex

    E-mail: [email protected]

    Telefonszám: +36 1 999-4631

    Az adatkezelés elérhetősége: nincs

    Az adatkezelés során igénybe vett tárhelyszolgáltató (weblap)

    adatai:

    Név: WisEU Ltd.

    Cím: Unit 22, Bulrushes Farm, Coombe Hill Road RH19 4LZ, East

    Grinstead, West Sussex

    E-mail: [email protected]

    Telefonszám: +36 1 999-4631

    Az adatkezelés elérhetősége: nincs

    Az adatkezelés biztonsága és az érintettek jogai

    (AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU)

    2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes

    adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok

    szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül

    helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

    A személyes adatok kezelésének jogszerűnek és tisztességesnek kell

    lennie. A természetes személyek számára átláthatónak kell lennie,

    hogy a rájuk vonatkozó személyes adataikat hogyan gyűjtik,

    használják fel, azokba hogy tekintenek bele vagy milyen egyéb

    módon kezelik, valamint azzal összefüggésben, hogy a személyes

    adatokat milyen mértékben kezelik vagy fogják kezelni. Az

    átláthatóság elve megköveteli, hogy a személyes adatok kezelésével

    összefüggő tájékoztatás, illetve kommunikáció könnyen

    hozzáférhető és közérthető legyen, valamint hogy azt világosan és

    egyszerű nyelvezettel fogalmazzák meg. Ez az elv vonatkozik

    különösen az érintetteknek az adatkezelő kilétéről és az adatkezelés

    céljáról való tájékoztatására, valamint az azt célzó további

    tájékoztatásra, hogy biztosított legyen az érintett személyes

    adatainak tisztességes és átlátható kezelése, továbbá arra a

    tájékoztatásra, hogy az érintetteknek jogukban áll megerősítést és

    tájékoztatást kapni a róluk kezelt adatokról. A természetes személyt

    a személyes adatok kezelésével összefüggő kockázatokról,

    szabályokról, garanciákról és jogokról tájékoztatni kell, valamint

    arról, hogy hogyan gyakorolhatja az adatkezelés kapcsán megillető

    jogokat. A személyes adatkezelés konkrét céljainak mindenekelőtt

    explicit módon megfogalmazottaknak és jogszerűeknek, továbbá

    már a személyes adatok gyűjtésének időpontjában

    meghatározottaknak kell lenniük. A személyes adatoknak a

    kezelésük céljára alkalmasaknak és relevánsaknak kell lenniük, az

    adatok körét pedig a célhoz szükséges minimumra kell korlátozni.

    Ehhez pedig biztosítani kell különösen azt, hogy a személyes adatok

    tárolása a lehető legrövidebb időtartamra korlátozódjon. Személyes

    adatok csak abban az esetben kezelhetők, ha az adatkezelés célját

    egyéb eszközzel észszerű módon nem lehetséges elérni. Annak

    biztosítása érdekében, hogy a személyes adatok tárolása a

    szükséges időtartamra korlátozódjon, az adatkezelő törlési vagy

    rendszeres felülvizsgálati határidőket állapít meg. A pontatlan

    személyes adatok helyesbítése vagy törlése érdekében minden

    észszerű lépést meg kell tenni. A személyes adatokat olyan módon

    kell kezelni, amely biztosítja azok megfelelő szintű biztonságát és

    bizalmas kezelését, többek között annak érdekében, hogy

    megakadályozza a személyes adatokhoz és a személyes adatok

    kezeléséhez használt eszközökhöz való jogosulatlan hozzáférést,

    illetve azok jogosulatlan felhasználását.

    Annak érdekében, hogy a személyes adatok kezelése jogszerű

    legyen, annak az érintett hozzájárulásán kell alapulnia, vagy

    valamely egyéb jogszerű, jogszabály által megállapított – akár e

    rendeletben, akár más, az e rendeletben említettek szerinti uniós

    vagy tagállami jogban foglalt – alappal kell rendelkeznie, ideértve az

    adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettségeknek való megfelelés

    szükségességét, az érintett által kötött esetleges szerződés

    teljesítését, illetve az érintett által kért, a szerződéskötést

    megelőzően megteendő lépéseket.

    Hírlevélküldő

    • Belsős hírlevélküldőt használok

    Belső szolgáltatóm:

    WisEU Ltd.

    Unit 22, Bulrushes Farm, Coombe Hill Road RH19 4LZ, East

    Grinstead, West Sussex

    Hírlevél küldés (2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági

    reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól 6.

    §)


(1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes
személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése
módszerével (a továbbiakban: közvetlen üzletszerzés), így különösen
elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs
eszköz útján – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – kizárólag
akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és
kifejezetten hozzájárult.
(2) * Hozzájáruló nyilatkozat bármely olyan módon tehető, amely
tartalmazza a nyilatkozó nevét, illetve – amennyiben a reklám, amelyre a
hozzájárulás vonatkozik, csak meghatározott életkorú személyek számára
közölhető – születési helyét és idejét, továbbá azoknak a személyes
adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul, valamint
a hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő
kifejezését.
(3) Az (1) bekezdés szerinti hozzájáruló nyilatkozat bármikor korlátozás
és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható. Ebben az esetben a
nyilatkozó nevét és minden egyéb személyes adatát az (5) bekezdésben
meghatározott nyilvántartásból haladéktalanul törölni kell, és részére
reklám az (1) bekezdésben meghatározott módon a továbbiakban nem
közölhető.
(4) * Címzett reklámküldemény természetes személy mint a reklám
címzettje részére közvetlen üzletszerzés útján a címzett előzetes és
kifejezett hozzájárulásának hiányában is küldhető, a reklámozó és a
reklámszolgáltató azonban köteles biztosítani, hogy a reklám címzettje a
reklám küldését bármikor ingyenesen és korlátozás nélkül megtilthassa.
Megtiltás esetén az érintett személy részére reklám közvetlen üzletszerzés
útján a továbbiakban nem küldhető.
(5) A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője – az (1)
bekezdés szerinti hozzájárulásban meghatározott körben – a náluk
hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól
nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített – a reklám
címzettjére vonatkozó – adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban
foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik
fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható
át.
(6) A (3) bekezdés szerinti visszavonó nyilatkozat megtételére, illetve a
reklám küldésének (4) bekezdés szerinti megtiltására mind postai úton,
mind pedig elektronikus levél útján lehetőséget kell biztosítani úgy, hogy
a nyilatkozatot tevő személy egyértelműen azonosítható legyen.
(7) * Az (1), illetve a (4) bekezdésben meghatározott módon közölt
reklámhoz kapcsolódóan egyértelműen és szembetűnően tájékoztatni kell
a címzettet arról a címről és egyéb elérhetőségről, ahol az ilyen reklámok
részére történő közléséhez való hozzájáruló nyilatkozatának
visszavonása, illetve a reklám küldésének megtiltása iránti igényét
bejelentheti, továbbá – a (4) bekezdés szerinti esetben – ebből a célból az
ugyanazon reklámozó érdekében ugyanazon címzett részére 2009.
október 1-jét követően első alkalommal küldött reklámküldeménynek
tartalmaznia kell a lemondást lehetővé tevő, postai úton címzett,
térítésmentesen feladható és könyvelt küldeményként, igazolható módon
kézbesített válaszlevelet.
(8) Az (1) bekezdés szerinti hozzájáruló nyilatkozat kérésére vonatkozó
közvetlen megkeresés reklámot nem tartalmazhat, ide nem értve a
vállalkozás nevét és megjelölését.
(9) * E § alkalmazásában címzett reklámküldemény: kizárólag hirdetést,
üzletszerzési vagy reklámanyagot tartalmazó – egyszerre legalább 500
címzett részére feladott, a címzett neve, címe, és az üzenet jellegét nem
módosító adat kivételével azonos tartalmú – a postai szolgáltatásokról
szóló törvény szerinti, ott önállóan nem nevesített postai küldemény.
Cookie-k, sütik kezelése (AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS

  1. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a

    személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen

    adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül

    helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

    A honlap/webáruház használatával a személy tudomásul veszi a

    következőt:

    A természetes személyek összefüggésbe hozhatók az általuk használt

    készülékek, alkalmazások, eszközök és protokollok által rendelkezésre

    bocsátott online azonosítókkal, például IP-címekkel és cookieazonosítókkal,

    valamint egyéb azonosítókkal, például rádiófrekvenciás

    azonosító címkékkel. Ezáltal olyan nyomok keletkezhetnek, amelyek

    egyedi azonosítókkal és a szerverek által fogadott egyéb információkkal

    összekapcsolva felhasználhatók a természetes személyes profiljának

    létrehozására és az adott személy azonosítására.

    Jogorvoslat(AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016.

    április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek

    a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az

    ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv

    hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) 79.

    cikk

    (1) A rendelkezésre álló közigazgatási vagy nem bírósági útra

    tartozó jogorvoslatok – köztük a felügyeleti hatóságnál történő

    panasztételhez való, 77. cikk szerinti jog – sérelme nélkül, minden

    érintett hatékony bírósági jogorvoslatra jogosult, ha megítélése

    szerint a személyes adatainak e rendeletnek nem megfelelő kezelése

    következtében megsértették az e rendelet szerinti jogait.

    (2) Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni eljárást az

    adatkezelő vagy az adatfeldolgozó tevékenységi helye szerinti

    tagállam bírósága előtt kell megindítani. Az ilyen eljárás

    megindítható az érintett szokásos tartózkodási helye szerinti

    tagállam bírósága előtt is, kivéve, ha az adatkezelő vagy az

    adatfeldolgozó valamely tagállamnak a közhatalmi jogkörében

    eljáró közhatalmi szerve.

    Esetleges jogsértése esetén a Nemzeti Adatvédelmi és

    Információszabadság Hatóságnál lehet panasszal élni:

    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

    1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

    Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

    Telefon: +36 -1-391-1400

    Fax: +36-1-391-1410

    E-mail: [email protected]

    A kártérítéshez való jog(AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A

    TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes

    személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő

    védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a

    95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános

    adatvédelmi rendelet) 82. cikk

    (1) Minden olyan személy, aki e rendelet megsértésének

    eredményeként vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenvedett, az

    elszenvedett kárért az adatkezelőtől vagy az adatfeldolgozótól

    kártérítésre jogosult.

    (2) Az adatkezelésben érintett valamennyi adatkezelő felelősséggel

    tartozik minden olyan kárért, amelyet az e rendeletet sértő

    adatkezelés okozott. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben

    tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem

    tartotta be az e rendeletben meghatározott, kifejezetten az

    adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő

    jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta vagy azokkal

    ellentétesen járt el.

    (3) Az adatkezelő, illetve az adatfeldolgozó mentesül az e cikk (2)

    bekezdése szerinti felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt előidéző

    eseményért őt semmilyen módon nem terheli felelősség.

    (4) Ha több adatkezelő vagy több adatfeldolgozó vagy mind az

    adatkezelő mind az adatfeldolgozó érintett ugyanabban az

    adatkezelésben, és – a (2) és (3) bekezdés alapján – felelősséggel

    tartozik az adatkezelés által okozott károkért, minden egyes

    adatkezelő vagy adatfeldolgozó az érintett tényleges kártérítésének

    biztosítása érdekében egyetemleges felelősséggel tartozik a teljes

    kárért.

    (5) Ha valamely adatkezelő vagy adatfeldolgozó a (4) bekezdéssel

    összhangban teljes kártérítést fizetett az elszenvedett kárért,

    jogosult arra, hogy az ugyanazon adatkezelésben érintett többi

    adatkezelőtől vagy adatfeldolgozótól visszaigényelje a kártérítésnek

    azt a részét, amely megfelel a (2) bekezdésben megállapított

    feltételek értelmében a károkozásért viselt felelősségük

    mértékének.

    (6) A kártérítéshez való jog érvényesítését célzó bírósági eljárást az

    előtt a bíróság előtt kell megindítani, amely a 79. cikk (2)

    bekezdésében említett tagállam joga szerint illetékes.

    Referenciák:


A tájékoztató elkészítése során a következő jogszabályokat vettük
figyelembe:
• 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
• 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
• 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
• 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység
alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
• 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
• 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a
155.§-a)
• 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált
gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679
RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)